My week in pictures #1

Dit was mijn laatste week in Nederland! Maandag vlieg ik naar Spanje voor een langere tijd, dus dacht ik dat het leuk zou zijn om af en toe wat foto’s te maken en deze met jullie te delen.

EXTRA1EXTRA2
Zaterdag 8 maart
Vandaag heb ik niet heel veel gedaan. Ik heb wat lijstjes gemaakt, zoals een lange inpaklijst, om alvast een idee te hebben hoe dramatisch het inpakken zal gaan worden. Ook had ik een mini-reϋnie met mijn excollega’s van de drogisterij, waar ik toch wel 4 jaar heb gewerkt. Dat was altijd super gezellig en nu zien we elkaar zo af en toe nog eens, dan eten we altijd een pannenkoek! Eerst gingen we lekker wat drankjes doen en daarna een reusachtige pannenkoek eten, heeel gezellig!

EXTRA 1782091_730416866992433_1336647086_n

Zondag 9 maart
Wat een heerlijke zon weer vandaag! Ik ging picknicken bij een vriendin in de tuin en iedereen nam wat te eten mee. Natuurlijk hadden we veel te veel en het was allemaal heerlijk! Zelf had ik trifle gemaakt, een van mijn favoriete desserts 🙂 ’s Avonds gingen we met de hele familie uiteten bij de Chinees op uitnodiging van mijn opa en oma. Dat doen we eens in het jaar, heel lekker en veel eten!

IMG_5959Maandag 10 maart
Het was nogal een eet-weekend, dus vandaag een beetje opgelet 😉 Ik heb de moed gevonden om mijn koffers van zolder te halen. Ik heb een hekel aan onze zolder, met zo’n vlizotrap. Zelfs mijn moeder is nog even naar boven geklommen om te zoeken naar mijn Spaanse woordenboeken, maar die hebben we helaas niet gevonden. ’s Avonds hebben mijn moeder en ik samen lekker noodles met veel groenten gegeten op de bank en ondertussen naar My Kitchen Rules gekeken, die momentjes ga ik wel missen. Later ben ik nog even met een vriendin naar de stad geweest en lekker thee gedronken en veel bijgekletst, dat was weer even nodig!

20140311_102527 IMG_5958

EXTRA4
Dinsdag 11 maart
Jeej, The Blacklist was weer op tv en omdat mijn ouders geen groot fan zijn, kijk ik dat lekker dinsdagochtend terug als zij aan het werk zijn! Daarna snel aankleden en naar de bus wat ik ging Stephanie zien in Utrecht! Ik had nog een heel lijstje met dingen die ik moest kopen: schoenen, tas, notitieboekje, haarspray, etc. haha en Steef ging mee! Daarna hebben we een lekker broodje met omelet gegeten en op het station een swirl (dat mocht, omdat het voorlopig de laatste is hehe). Die avond at ik aardappeltjes uit de actifry (yummm) met sla, gezond dus en daarna probeerde ik nog wat aan m’n Spaans te leren en met m’n laptopje bezig te zijn.

IMG_5964 10011317_10203391142043025_2117571652_n

Woensdag 12 maart20140312_155714
’s Ochtends heb ik de flow gelezen in het zonnetje (ik hou van dat tijdschrift) en verder had ik last van opstartproblemen. ’s Middags ging ik samen met ex-collega Jaap mijn ex-collega Tjitske verwelkomen op Schiphol (we werkten samen voor OAD in Marmaris en het was altijd heeeel gezellig). Het was een verrassing en ze was dus ook blij verrast ons te zien en we hebben bij de Starbucks een koffie gedronken en zoveel mogelijk gepraat in zo min mogelijk tijd, chaos en veel lachen dus weer! Tjitske en ik zijn inmiddels weer collega’s trouwens, bij TUI maar allebei op een andere bestemming. Daarna ben ik met Jaap doorgereden naar Hoofddorp, want hij is de enige van ons die besloten heeft in Nederland te blijven en daar zijn we heerlijke tapas bij La Cubanita gaan eten (echt een aanrader). Nog even een drankje in een hippe tent om het af te leren en uiteindelijk was ik (natuurlijk) veel later thuis dan gedacht.

IMG_5965Donderdag 13 maart
Vandaag heb ik echt gewoon de hele dag op de bank gezeten, gewoon omdat het nog heel even kan! Een beetje tv kijken, schrijven en lezen, niet heel interessant dus. Ook ben ik begonnen met het inpakken van mijn koffers, ik voel dat het een drama gaat worden. ’s Avonds heb ik couscous gemaakt en heb ik samen met mijn moeder naar Wie is de Mol gekeken (oooh als ik volgende week maar een goede internetverbinding heb om uitzending gemist te zien!).
20140314_190315 IMG_5969
Vrijdag 14 maart
Een leuke en drukke dag! ’s Ochtends ben ik met mijn moeder even naar een boekenwinkeltje geweest, want voor ik wegga mag ik altijd een boekje met een Christelijke basis uitkiezen en deze keer werden het: Rust & ruimte in je leven en Strijd in je denken. Heel veel nuttige dingen staan erin en soms is het fijn zo’n boekje even open te slaan. Daarna ben ik bij mijn oma langsgeweest. Ze wordt oud en houdt niet meer van feestjes, dus ook niet IMG_5970van mijn afscheidsfeestje op zondag, daarom maar even zo. Ze heeft heel lief een handdoek voor me geborduurd, zodat ik ook daar af en toe aan haar kan denken, lief he 🙂 ’s Middags hadden mijn zusje en een vriendin een verrassing voor me: een high-tea! Heerlijk in de zon gezeten, gekletst, thee gedronken en veel gegeten, lekker! ’s Avonds was de verjaardag van een vriendin. Door mijn buitenland-avonturen ben ik al 2 jaar niet op haar feestje geweest, dit jaar gelukkig wel weer! Heel gezellig en ook een paar vriendinnen van de middelbare schooltijd gezien, we hebben zo hard gelachen om onszelf ‘in die tijd’ haha!

Vandaag ga ik boodschappen doen voor mijn afscheidsfeestje voor vriendinnen vanavond en nog even naar de stad met mijn zusje. Morgen doen we ook nog een afscheidsfeestje voor de familie (er komen zo’n 30 mensen lunchen, stress dus) en dan is het maandagochtend toch echt zo ver! Ik verbaas me steeds hoe ‘laat’ ik me besef dat het echt heel dichtbij komt nu. Ergens heb ik helemaal geen zin om weer ‘afscheid te nemen’ en weg te gaan, maar ik weet dat het tijd is voor iets nieuws en ben ontzettend blij dat het moeilijk is om weg te gaan hier. Ik heb dus nog veel om weer voor terug te komen.

Liefs Annick

One thought on “My week in pictures #1

Geef een reactie

