Een dagje dierentuin!

Als de datum van vertrek voor lange tijd dichterbij komt, vind ik dat altijd een reden om heel veel leuke dingen te doen. Van lekker simpel een avondje tv kijken op de bank met wat lekkere snacks tot een dagje erop uit! Dat en het feit dat mijn ouders uiterst enthousiast zijn begonnen aan het slopen van de badkamer, zorgde ervoor dat ik graag weer een dagje uit huis ging. Met mijn zusje, Feline, gingen we voor een zussendag, heerlijk! Ze had bedacht dat we wel eens naar Diergaarde Blijdorp konden gaan, om weer eens wat anders te doen 🙂

We houden van uitslapen op een zaterdag en gelukkig begonnen onze ooms niet al te vroeg met hakken en boren, 20140301_120032dus uiteindelijk vertrokken we rond half 11. Ongeveer een uurtje later (we moesten gas tanken en dat ging niet helemaal goed, haha) parkeerde we onze auto in het vak ‘leeuw’. Ik had zelf liever bij de schildpad gestaan, maar ach! Meteen ook even een parkeerkaart gekocht, omdat we dachten dat er aan het einde van de dag een heeeele lange rij zou staan (maar dat was niet zo). Met onze camera’s in de hand gingen we enthousiast op weg; eerst het oceanium in! Ooh, daar hou ik van. Heerlijk om te kijken naar die rondzwemmende haaien, schildpadden en andere vissen 🙂 Aaah en de pinguins waren super schattig! Jammer alleen dat het totaal niet lukte om fatsoenlijke foto’s te maken.

IMG-20140301-WA0029 20140301_120255

 

 

 

 

IMG_5856Wat een idee, ik heb een hekel aan kinderen die overal rondrennen en schreeuwen. Ik snap wel dat ze jong zijn en geen besef hebben van andere mensen in de nabije omgeving, maar toch. Jammer dat wij als enige dit bordje hebben zien hangen.

IMG_5887Daarna zijn we richting de ijsberen gelopen en onderweg kwamen we deze prairiehondjes tegen, gos! Ook zijn we door de amazonica gelopen, het was ontzettend warm, dus we hebben staan zweten voor wat mooie vlinderfoto’s. Ik vroeg me af of ik toch beter wel eenIMG_5908 nieuwe camera had kunnen kopen. Er hing ook een vlindertje in een spinnenweb te worstelen, zielig, maarja dat is de natuur zullen we maar zeggen!

 

Inmiddels hadden we nogal honger dus zijn we heel snel doorgerend naar de rivièrahal waar we IMG_5930een tosti gegeten hebben. Trots dat we alle friet en snacks hebben laten staan. Alleen een beetje ‘jammer’ dat we later nog terug zijn gekomen om een hele lekkere koek te eten! Vanuit daar zijn we naar de giraffen gegaan, door naar de krokodillen en daar vonden we ook het slurfhondje! Wel in een ander hokje natuurlijk 🙂 Helemaal enthousiast stonden we net als minstens 10 an20140301_142531deren voor het glas te zoeken naar de baby, Guusje. Helaas alleen de twee grote gezien, maarja. Langs de wolven, naar de leeuwen, de kangaroos en de tijgers! Als laatst (het was ondertussen al half 5) hebben we nog even bij de olifanten gekeken en daar ook de baby-olifant Nhi Linh gezien, aaawh. Het was zo lief, het olifantje was moe en ging in een berg stro liggen en de grote olifanten gingen de baby bedekken met stro! Mooi einde aan deze dierendag!

20140301_161634 IMG_5929IMG_5944Het was al een tijd geleden sinds ik in een dierentuin geweest en met mijn zusje was het extra gezellig! Ik vind Blijdorp een geweldige dierentuin, zoveel te zien en lekker ruim 🙂 Je kunt jezelf er zeker een hele middag vermaken, langer nog als je het lekker rustig aan doet.  Een echte aanrader!

Liefs,

Annick

One thought on “Een dagje dierentuin!

Geef een reactie

