Digibeet.

“Iemand die niets afweet van computers” of “iemand die totaal ondeskundig is op computergebied”.

1521430_741735169194485_893726236_nJa! Dat ben ik. Ik heb 0,0 kennis van electronische apparaten. Het is voor mij ook maar beter om erbij uit de buurt te blijven. Dit is een paar jaar geleden tijdens mijn stage door mijn collega/manager ontdekt. Wij deelden een kantoortje en terwijl ik de stagaire was, liep hij naar de printer/scanner om te doen wat nodig was, want ‘het kostte mij te veel tijd’, vond hij. Ook mocht ik niet in de buurt komen van zijn computer, want het ding zou al stuk gaan als ik er maar naar keek. Sindsdien valt het mij ook op dat ik vrij veel problemen heb: crashende laptop x 5, crashende telefoon x 4 en noem maar op.  Best wel jammer. 20140304_121308

Inmiddels heb ik het nu wel goed voor elkaar, al zeg ik het zelf. Mijn telefoon werkt goed (die is dan ook net nieuw), mijn iPod gaat nog steeds mee en ik ben nog steeds heel gelukkig met mijn iPad mini. Oh, en zelfs mijn camera is na 3 jaar nog topfit!

En toch miste er iets. Afgelopen zomer ben ik weer in de steek gelaten door mijn laptop (lang leven back-up) en ondanks dat de laptop hardhandig door een zeer vriendelijke Turk in elkaar is gezet, vond ik het tijd voor vervanging. Alleen ja, wat dan? Het is voor mij een soort van mission impossible om in mijn eentje een nieuwe laptop te kopen, dus heb ik een hulplijn ingeschakeld (de vriend van Stephanie, nogmaals bedankt!). Ik kreeg de tip om naar de ‘Alternate’ winkel te gaan en ik had zelfs al 2 laptops in gedachten toen ik daar aankwam. Ik werd geholpen door een echte stereotype laptopkenner en daar was ik heel blij mee, ik vertrouwde hem meteen. Ik kon mijn geluk niet op toen hij zei dat de laptop die ik via de site stiekem al gekozen had, de beste ‘in de prijscategorie’ was, geweldig! Die moest het dus ook worden en niet veel later liep ik met laptop, Microsoft-office pakket en virusscanner de winkel uit!

Ik ben zeer gelukkig met mijn n20140304_121514ieuwe laptopje (het is een 11,6 inch, een lief, klein laptopje dus). In mijn enthousiasme heb ik meteen de noodzakelijke dingen geïnstalleerd. Oftewel, ik heb het standaard stappenplan doorgelopen. Alleen de virusscanner niet, want op de een of andere manier heb ik die in cd-romversie meegekregen en in mijn laptop past geen 20140304_121531cd-rom. Ik voel nu al aan dat ik een lange tijd nodig heb voordat ik het windows 8-idee ga doorhebben, dus dat staat op de planning voor vanavond! Eerst maar even blij zijn met mijn nieuwe aankoop!

Mijn volgende blogs zullen dus hopelijk allemaal op deze Acer Aspire V5-132P geschreven worden, jeej!

Liefs,

Annick

One thought on “Digibeet.

Geef een reactie

