Een weekendje Huishoudbeurs & Hotel

20140223_111802De laatste keer dat ik een weekendje weg in eigen land ben geweest kan ik me niet echt meer herinneren. Of wel, ik denk dat het in 2012 was naar Alkmaar. Lang geleden dus en daarom heb ik extra genoten van het afgelopen weekend!

Met een van mijn beste vriendinnetjes, Stephanie, ben ik op zaterdag eerst vertrokken richting de huishoudbeurs. Normaal gesproken is het hooguit een uurtje rijden vanaf onze kleine dorpjes naar de RAI in Amsterdam, maar die dag deden we er ongeveer 2,5 uur over. Misschien omdat het het veel drukker was dan 5_selfiegedacht, en omdat we verkeerd reden na de ietwat onduidelijke aanwijzing van meneer de parkeerwachter. Na gewacht te hebben in een rij voor de parkeerkaart, garderobe, toilet en pinautomaat (okee, onze voorbereiding liet misschien wat te wensen over), waren we klaar om op te gaan in de enorme menigte in de eerste hal. Heel veel leuke stands gezien en bekeken. Zo hebben we bij de stand van tijdschrift Vriendin een bon ingevuld in ruil voor wat gratis leesvoer, heb ik bij Zarqua een kleine eeuwigheid staan twijfelen of ik wel of niet toe was aan een nieuwe gezichtscrème, hebben we ons verbaasd over de stand voor de Zeeman-fanclub en hebben we staan nadenken over excuses om nieuwe make-up te kopen bij Rimmel. Ook hebben we een hoortest bij Beterhoren gedaan en tot mijn grote geluk en verbazing was mijn gehoor nog helemaal prima in orde! Toen we de ‘fashionhal’ in liepen waande ik me in een soort van flashback naar de bazaar in Turkije. Niet helemaal mijn ding en hier zijn we dus ook vrij snel weer uit gelopen, terwijl we hard 15_testenons best moeten doen om niet onderuit gereden te worden door de vele boodschappentassen op wielen of trolleys! In de food&drink hal zijn we wel redelijk ‘los 20140222_161307gegaan’, haha! Als eerst zijn we richting de Milka stand gerend voor een tas vol chocolade, jippie! Er was van alles te eten en te proberen: chips, appel, noodles, saté en noem maar op. Ook hebben we, op vertoon van ons legitimatiebewijs uiteraard, een kijkje genomen bij de likeurtjes. Ik hou van een glaasje alcohol op z’n tijd, maar likeur is niet echt mijn ding. Alleen van de Peachtree hebben we wat extra’s geproefd 😉 Een klein beetje misselijk van alles bij elkaar zijn we uiteindelijk in de bus gestapt terug naar de parkeergarage om door te rijden naar Amersfoort, waar we ons hotel hadden geboekt!

Stephanie had een Bongo-bon en dus hadden we een overnachting in het Regardz Berghotel in Amersfoort. Ik vind 20140222_233656_LLShet super leuk dat we die hiervoor konden gebruiken en het hotel was heel mooi! Als  bedankje hiervoor had ik gereserveerd bij Humphrey’s, een van mijn favoriete restaurantjes. Hier hebben we heerlijk gegeten en natuurlijk veel gekletst!

20140223_132449

De volgende dag zijn we begonnen met een lekker ontbijtje in het hotel en daarna zijn we richting het centrum van Amersfoort gegaan om een beetje te shoppen zonder geld uit te geven. Heeeel moeilijk en dat is dus ook niet gelukt. Om te voorkomen dat de schade nog erger zou worden, zijn we gaan schuilen bij de Bagels&Beans. Daar waren we allebei nog nooit geweest en dat werd wel eens tijd, vonden we. Een heerlijke bagel gegeten en verschillende sapjes uitgeprobeerd. Stephanie probeerde een mix met groen poeder erbij en ondanks dat de helft over de tafel vloog (haha!) was het een groene smurrie geworden en erg lekker, zei ze! Ik heb het voor deze keer bij de veilige fruitsapjes gehouden. Wie weet, een volgende keer 😉

Een super leuk weekend gehad en ik ben heel blij dat we na al die jaren nog steeds hele goede vriendinnetjes zijn! Even een selfie als afsluiter!

IMG_20140223_145120

Liefs,

Annick

One thought on “Een weekendje Huishoudbeurs & Hotel

Geef een reactie

